Ana içeriğe atla


BANNER

'YENİ NORMAL' İLE ALIŞVERİŞ VE YAŞAM TERCİHLERİ DEĞİŞİYOR

16.05.2020 - 11:41

Ayda 48 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veren sahibinden.com da, Nisan ayına ait verilerinden yola çıkarak, değişen tüketici alışkanlıklarını ve yeni tercihlerini analiz etti.

Tüm dünya ile birlikte mart ayından itibaren evlerde geçen zamanın artması ile birlikte toplumsal hayat da yeni bir şekil almaya başladı. “Yeni normal” ile birçok insanın alışveriş, yemek ve boş zaman alışkanlıkları değişirken, yaşam tarzlarında da yeni arayışlar başladı. Büyük şehirler başta olmak üzere tüm Türkiye’de uygulanan önlemlere, sosyal mesafe kurallarına dikkat eden, mecbur olmadıkça evlerinden çıkmayan bireylerin, alışveriş alışkanlıkları hızla online platformlara kaydı. Ayda 48 milyondan fazla kullanıcıya hizmet veren sahibinden.com da, Nisan ayına ait verilerinden yola çıkarak, değişen tüketici alışkanlıklarını ve yeni tercihlerini analiz etti.

 

AÇIK HAVADA DAHA ÇOK ZAMAN GEÇİRMEK İSTEYENLER BAHÇELİ EVLERİN PEŞİNE DÜŞTÜ

Evde geçirilen süreler uzarken, vatandaşlar bahar aylarıyla birlikte güneşin yüzünü göstermesinin de etkisiyle, daha rahat hareket edecekleri yaşam alanlarını tercih etmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre, Satılık Müstakil Ev ilanlarına ilgi geçen yılın aynı dönemine oranla%118 arttı. Bu dönemde “bahçeli ev”, “bahçeli daire” aramaları ise %228 oranında yükseldi. Evlerde geçirilen vakitlerin artması balkon kültürünü de tekrar hatırlatırken, “balkonlu ev”, “balkonlu daire” aramaları %91 oranında artış gösterdi.

 

EVDE SIKILANLAR DOĞAYLA İÇ İÇE BİR TATİL HAYALİ KURMAYA BAŞLADI

Kalabalık ortamlar yerine riskten uzakta, doğayla iç içe olmak isteyenlerin son dönemlerde tercihi karavanlar oldu. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre Satılık Karavan ilanları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %117 daha fazla ilgi gördü. Aynı dönem içerisinde “karavan” kelimesinin araması da %72 arttı. Motosiklet ilanlarına ilgi ise geçen yıla oranla %28 arttı. Satılık Yazlık ilanlarına ilgi ise geçen yıla göre %94 oranında artarken “Yazlık” içeren aramalarda %45 artış gözlemlendi.

 

EVDE EKMEK PİŞİRME TRENDİNDEN GERİ KALMAK İSTEMEDİK

Sağlık ve hijyen konusunda hassas bireyler, dışarıdan satın aldıkları temel gıdaların bir kısmını kendi evlerinde de yapma yoluna gitti. sahibinden.com’un Nisanverilerine göre Ekmek Yapma Makinesi ilanları %497 oranında artışla incelendi.

 

EVDE GEÇİRİLEN SÜRENİN ARTMASIYLA BİRLİKTE TİTİZLER GÖZÜNÜ EVDEKİ TOZLARA DİKTİ

sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre Buharlı Temizlik Makinesi ilanlarına ilgi geçtiğimiz yıla göre %223 oranında arttı.

 

YEMEĞİ FAZLA KAÇIRDIĞINI DÜŞÜNENLER BASKÜL İLANLARINA KOŞTU

Yemeğe ağırlık veren ve hareketsizleşenler kilolarını ölçmek için baskülleri araştırmaya başladı. sahibinden.com’un Nisan ayı verilerine göre baskül ilanlarına ilgi önceki yıla oranla %112 oranında artış gösterdi.

 

SPOR SALONA GİDEMEYENLER EVDE SPOR YAPMANIN FORMÜLLERİNİ ARADI

Evde kalanlar kendi ortamlarında spor yapabilmek için farklı seçenekleri değerlendirmeye başladı. sahibinden.com’un Nisan 2020 verilerine göre ilgi geçen yıla oranla; Fitness & Kondisyon’da %388, Vücut Geliştirme’de ise %323 oranında arttı.

 

EVLER OFİSE VE OKULA DÖNÜŞÜNCE BİLGİSAYARLARA TALEP ARTTI

Evden çalışma modellerinin yaygınlaşması ve okulların evlere taşınmasıyla birlikte bilgisayarlara talep arttı. sahibinden.com’un Nisanverilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Bilgisayar kategorisi %135 oranında daha fazla ilgi gördü.

 

Evlerinde daha eğlenceli vakit geçirmek isteyenler, Nisan ayında geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Oyun Konsolu ilanlarına%286, Online Oyunlar’a ise %177 daha fazla ilgi gösterdi.

 

HOBİLERİNDEN VAZGEÇMEYENLER BİNLERCE PARÇAYI BİR ARAYA GETİRMEK İÇİN UĞRAŞTI

Aile bireyleriyle birlikte hoş vakit geçirmek isteyenlerin bu dönemdeki tercihi ise kutu oyunları oldu. sahibinden.com’un Nisanverilerine göre geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla Puzzle %531, Masa ve Kutu Oyunları %108 ve Maket %100 oranında daha fazla ilgi gördü.

 

arf

Yukarı