Ana içeriğe atla

F

LOKMACITY’YE BİR GELEN BİR DAHA GELİYOR

15.03.2019 - 12:32

SEKTÖRDEKİ YOLCULUĞUNA NİŞANTAŞI’NDAN BAŞLAYAN LOKMACITY’NİN KURUCU ORTAKLARI İLKAY ATAGÜL VE MURAT AYDINDAĞ İLE MARKAYI KONUŞTUK. MURAT AYDINDAĞ, “ŞU ANKİ MEKÂNIMIZI GÖRÜR GÖRMEZ ÂŞIK OLDUK.” DERKEN; İLKAY ATAGÜL, “HER GÜN GELEN VAR, GÜNDE ÜÇ DEFA GELEN VAR. GİDEREK DAHA KALABALIK BİR AİLE OLUYORUZ.” DİYOR.     

Türk gıda sektörü sürekli gelişiyor. Sektöre hem yeni yeni tatlar hem de yeni yeni firmalar giriyor. Yeni nesil lokma, bu tatlardan biri. Lokmacity de bu lezzetin hakkını en iyi veren markalar arasında. Lokmacity’nin kurucu ortakları İlkay Atagül ve Murat Aydındağ ile markanın doğuşunu ve ürünlerinin özelliklerini konuştuk.  

 

ll
İlkay Atagül

 

Lokmacity’nin nasıl kurulduğunu anlatabilir misiniz öncelikle?
İlkay Atagül: Lokmacity, çocukluk arkadaşım ve dostum Murat Bey’le beraber yıllar önce hayalini kurduğumuz bir işti. İkimiz için de uygun zaman denk geldiğinde ‘Ne yapabiliriz?’ diye düşünürken, biz aslında Lokmacity’nin temellerini ufaktan ufaktan atmaya başlamıştık. Daha sonra bu yılın trendi olan lokma işine girmek istedik. Bunu da en iyi şekilde yapmak istedik. Çok şükür, bizce bunu başarıyoruz. 

Büyüme ve franchise stratejinizle ilgili bilgi verebilir misiniz? 
İlkay Atagül: Franchise vermeye henüz başlamadık. Onun için herhangi bir süremiz de yok. Her an ilk franchise’mızı verebiliriz. Bunun için en büyük şartımız, karakterimizin uyması ve aile olabilmek. Bu sebeple seçici davranıyoruz. Herkese franchise vermeyeceğiz. Karakterimizin uyuştuğu, aile olabileceğimiz yatırımcılarla ilerlemek istiyoruz. Sonuçta bir markayı yüceltmek için aynı çatı altında toplanacağız ve sürekli görüşme halinde olacağız. Benim gönlümden geçen; bütün bayiler ve franchise’lar da birbirleriyle görüşsün, herkesin karakteri birbirine uyum sağlasın ve aile olalım. Bu yüzden de biraz ağırdan alıyoruz kendimizi.

Şartlarınız arasında belli bir lokasyon var mı?
İlkay Atagül: Lokasyon tabii ki önemli. Buna da franchise alan kişiyle görüşerek ortak karar vermek lazım. Franchise alan kişinin de başarılı olabilmesi için lokasyonun iyi olması gerekiyor. Tabii bir de konum koruma diye bir hassasiyetimiz var. Birbirine çok yakın lokasyonlarda böyle bir şeye izin vermeyiz. 

 

İŞİNİ DÜZGÜN YAPANLAR ÇOK İYİ YERLERE GELECEK
Yeni bir trendle ilgili yeni bir markasınız. Müşteri kitlenizle ilgili bilgi verebilir misiniz?

İlkay Atagül: Müşteri sayımız ilk günlere göre çok çok iyi. Gelen, tekrar tekrar geliyor. Her gün gelen var, günde üç defa gelen var. Sağ olsunlar, müşterilerimiz lezzetimizi beğendi. Biz de çok mutluyuz tabii bu durumdan. Giderek daha kalabalık bir aile oluyoruz. 

Ürünlerinizi tattık ve çok beğendik. Bu lezzetin sırrı nedir?
İlkay Atagül: En önemlisi, işimizi severek yapmamız. İkincisi, kullandığımız bütün malzemeler birinci sınıf. Unundan yağına, çikolatasına varıncaya kadar her şey birinci sınıf malzemeden yapılıyor. Üçüncüsü, el lezzetimiz güzel. Tüm bunlar bir araya gelince de mükemmel bir lezzet çıkıyor ortaya.

Yeni nesil lokma geçici bir trend midir sizce? Kalıcı olacağını düşünüyor musunuz?  
İlkay Atagül: Trend olarak üç yıl ile beş yıl arasında devam edecektir. Ama sonrasında silinip gitmeyecektir. Ülkemizde kalıcı olacak bir lezzet. Üç-beş yıl içerisinde işini düzgün yapanlar çok iyi yerlere gelecek. Buna inanıyorum. 

 

HAZIRLADIĞIMIZ HAMUR KARIŞIMI YAĞ ÇEKMİYOR
Lokmalarınızın lezzeti güzel; peki sağlık açısından neler söylemek istersiniz?

İlkay Atagül: Türk halkı lokmayı seviyor. Her ilimizde mutlaka lokmalar dökülür, lokmalar yapılır. Günlere ve etkinliklere özel lokmalar hazırlanır. Ama bizim bir farkımız var; bu fark insanlara hem çekici geliyor hem de bir adım geride duruyorlar. Ağır olacağını düşünüyorlar. Şerbetle çikolatanın buluşması ağır olur, midemizi yakar gibi düşüncelerle karşılaşıyoruz. İnsanlarımızın şunu bilmesi lâzım: Kesinlikle şerbet kullanmıyoruz. Hazırladığımız hamur karışımı, yağ çekmiyor. Yağ çekmediği için çıtır çıtır ve hafif bir lezzet oluyor. Bunu normal pişi olarak bile yiyebiliyor insanlar. Kullandığımız çikolatalarda da yağ oranı sıfır. Bir porsiyonu bir kişi rahatlıkla yiyebiliyor. Şu an bir oturuşta rekorumuz, erkeklerde üç, kadınlarda iki porsiyon. Kısacası, ürünlerimiz gayet sağlıklı. 

 

FİYATLARIMIZ HER KESİME HİTAP EDİYOR
Fiyatlarınızla ilgili bilgi alabilir miyiz?

İlkay Atagül: Fiyatlarımız her kesime hitap ediyor. Herkes gönül rahatlığıyla Lokmacity’ye gelip bir porsiyon yiyebilir. Fiyatlarımız semtimize göre de çok ucuz, piyasaya göre de çok ucuz. 

 

l

Murat Aydındağ

 

‘DUA ET AĞZIMDA LOKMA VAR’, BİR ESPRİYLE ORTAYA ÇIKTI 
İlk çıkış noktası olarak neden Nişantaşı’nı tercih ettiniz?  

Murat Aydındağ: Nişantaşı’nı, birçok lokasyonu dolaştıktan sonra tercih ettik. İstanbul’un en eski semtlerinden. Hedef kitlemize çok uygun olacağını düşündük. İlk gördüğümüzde de mekânımıza aşık olduk. Burayı kurmadan önce İlkay Bey’le birlikte çok yer dolaştık. En sonunda buraya geldik ve tam buradan giderken bu dükkânın olduğunu söylediler. Gelip baktık, beğendik ve Lokmacity’yi buraya kurduk.

Ürünlerinizin özellikleriyle ilgili neler söylemek istersiniz? 
Murat Aydındağ: Yeni nesil lokmayla ilgili zaten bir reçete var ortada. Biz bu reçeteyi daha da ileriye taşımak, her zaman daha iyisini ve lezzetlisini yapmak için çalışıyoruz. Ürünlerimizde kaliteyi ön plana çıkarıyoruz. Lokmamızı yiyen müşterilerimizin tekrar tekrar gelmelerini sağlıyoruz. 

 

Lokmacity, Lokma City


Bir sloganınız var mı? 
Murat Aydındağ: Var tabii ki: “Dua et ağzımda lokma var!”

Nasıl doğdu bu slogan peki?
Murat Aydındağ: Lokasyon araştırması yaptığımız sırada bir mekânda yemek yerken İlkay Bey’in eşi ‘Dua et ağzımda lokma var’ diye bir espri yaptı. İlkay Bey ve ben bunu nasıl kullanabiliriz diye düşünürken sloganımız haline geldi.  

 

Lokma City, Lokmacity   

arf

Yukarı