Ana içeriğe atla

rize

10 YILDA AVM SAYISI 143’TEN 384’E YÜKSELDİ

13.06.2017 - 11:53

Türkiye’de AVM sektörünün gelişimine baktığımızda, sektörün, 1988 yılında ilk açılan Ataköy Galleria’dan sonra hızlı bir büyüme gösterdiğini görüyoruz. Bugün perakende sektörü ile birlikte alıveriş merkezleri ülke ekonomimizin en önemli sektörlerinden biri haline geldi.

Bundan 10 yıl önce Türkiye’deki AVM sayısı 143 adet ve toplam kiralanabilir alan 3,6 milyon metrekare iken bugün bu sayının 384 AVM ve 11,4 milyon metrekare kiralanabilir alana yükseldiğini görüyoruz. Alışveriş merkezleri 53,5 milyar doları aşkın yatırım değeri ve 480 bini aşkın istihdamla büyük bir ekonomik değer yaratıyor. Diğer yandan AVM’ler, halkımızın aile ve arkadaşlarla keyifli vakit geçirilebileceği sosyal alanları ile toplumsal fayda sağlıyor. Perakende markalarımızı yabancı markalarla bir araya getirerek, global çerçevede rekabet edebilme kabiliyetlerini geliştirmelerine ve yurtdışına açılmaları konusunda olgunluğa ulaşmasına imkan veriyor. Bu durum, ülkemizin yurtdışında bilinirliğine, Türkiye’nin potansiyelinin sergilenmesine milli fayda sunuyor. 
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, bundan yaklaşık 8 yıl önce 16 kurucu üyeyle yola çıkan AYD’nin bugün 250’nin üzerindeki asil, faaliyet üyesi ve üye AVM’leriyle sektörün yüzde 70’inden fazlasını temsil ettiğini söyleyerek, “AYD’nin üye sayısı ve temsil gücünde yaşadığımız bu hızlı artış, hem derneğimizin son derece aktif ve yoğun bir şekilde sektörü ilgilendiren her konuda çalışarak sektöre yarar sağlamasının hem de sektörün kendisinin de büyümeye devam etmesinin bir sonucu. Alışveriş merkezlerinin, tüketicilere keyifli alışveriş imkânı veren, perakende sektörüne katma değer yaratan, kent ile bütünleşen ve dünya standartlarında mekânlar olmasını sağlamak ve sektöre sorumlu liderlik vizyonuyla kurduğumuz AYD olarak çalışmalarımızı da bu vizyon çerçevesinde yürütüyoruz” diyor.
AVM sektörünün de içinde yer aldığı ticari gayrimenkul sektöründe dünya standartlarının yakalanması, çevre ve toplumsal yaşamla bütünleşik yapıların hayata geçirilmesi gibi konuların kendileri için büyük önem arz ettiğine dikkat çeken Belgü, “Ticari gayrimenkul sektöründeki bu gelişmeler, perakendenin de hızlı büyümesini sağladı. Bugün uluslararası pazarlara da açılmış global markalarımızın varlığından söz edebiliyorsak bu AVM’lerle birlikte oldu. Hem AVM perakendeyi hem de perakende AVM’yi büyüttü” diye konuşuyor. 

“AVM VE PERAKENDE BİRLİKTE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK”
Alışveriş merkezleri ve perakende sektörünün bundan sonra da birlikte büyümeye devam edeceğini ifade eden Belgü, şöyle devam ediyor: “Alışveriş merkezleri açısından değerlendirme yapmak gerektiğinde sektörde yatırımların devam edeceğini öngörüyoruz. Türkiye’nin 81 ilinin 61’inde AVM var. Ayrıca Türkiye genç bir nüfusa ve büyüyen bir ekonomiye sahip. Bu da ihtiyacın devam edeceği anlamına geliyor. Yaptığımız araştırmalar halkımızın AVM’lerde daha çok sosyal alan beklentisi olduğunu ortaya koyuyor. Bizler de bu doğrultuda üzerimize düşen görevi yapmalı, halkımızın taleplerini göz önünde bulundurarak farklılaşacak projeler hayata geçirmeliyiz. 
Ayrıca sektörde yeni yatırımların yanı sıra uzun zamandır halkımıza hizmet veren mevcut alışveriş merkezlerinin de yenilenmeye gideceği bir dönemdeyiz.  
AYD olarak, daha önce olduğu gibi gelecek dönemde de perakende sektörü ile işbirliği içinde çalışmaya gerek AVM yatırımcısı gerekse perakendeci ile elele büyümeye ve ülkemiz için katma değer yaratmaya kararlıyız.” 
 

rize

 

Yukarı