Ana içeriğe atla

FFF

LOKMAX’IN HEDEFİ HER LOKMADA AYNI ÇITIRLIĞI VE KALİTEYİ TUTTURMAK

14.03.2019 - 13:54

LOKMAX KURUCUSU TALHA KÖRKOCA: “BİZİM HEDEFİMİZ HER YENİLEN LOKMADA AYNI ÇITIRLIĞI VE KALİTEYİ TUTTURMAK. BUNUN İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYORUZ. SEKTÖRDE EN İYİSİ OLDUĞUMUZU İDDİA EDİYORUM.”

Lokmax Kurucusu Talha Körkoca, sorularımızı cevapladı. 

Geleneksel lokmaya modern bir yorum getirme fikri nasıl oluştu?
Normalde gıda sektörüyle bir ilgim yoktu. İnşaat mühendisliği mezunuyum. Bir yurt dışı seyahatinde bu tatlıyı tattım. Türkiye’de de yapılabileceğini düşündüm. Türkiye’ye döndüğümde zaten Türkiye’de var olduğunu gördüm. Bu işe ben de bir marka olarak girmek istedim ve gerekli çalışmaları yaptık. Bu şekilde Lokmax markasını oluşturduk. Küçükten başlayarak yavaş yavaş büyüyerek sektörde lider olmayı hedefliyoruz.

Yeni nesil bir lokmacı olarak lokmalarınızın farkı nedir?
Lokma makinelerini aldığınızda standart bir yapılış tarifi vardır. Diğer firmaların hepsi bu tarif üzerinden ilerliyor. Ama biz o tarife sıkışıp kalmak istemediğimiz için kendimizi sürekli geliştirdik. Şu an kahvaltı konsepti yapıyoruz. Farklı konseptler hazırlamaya çalışıyoruz. Cheddar peynirli ve krem peynirli olmak üzere çeşitli tariflerimiz var. Hamur tarifinde de yine sürekli denemeler yaparak kıvamı tutturduk. Bizim hedefimiz her yenilen lokmada aynı çıtırlığı ve kaliteyi tutturmak. Bunun için çalışmaya devam ediyoruz. Sektörde en iyisi olduğumuzu iddia ediyorum.

Müşterilere lokmaların sunumu nasıl yapılıyor?
Lokmalarımıza iç dolgusu yaparak, sekizli porsiyonlar halinde, isteğe göre malzemelerle süsleyerek müşterilere sunuyoruz.  İç dolgusunda krema, çikolata, limon, karamel gibi çeşitli soslarımız oluyor. Bu çeşitler daha da artabilir. Yakışan sosları deniyoruz ve kaliteli ürün bulmaya çalışıyoruz.

Peki, müşterilerin ilgisi nasıl? Yeni nesil lokma rağbet görüyor mu?
Açıkçası ben bu kadar rağbet göreceğini tahmin etmiyordum. Özellikle akşam saatlerinde işten çıkanlar, yemeğini yedikten sonra buraya geliyorlar. Çevre okullardan öğrenciler çok geliyor. 40 yaş üstünü hiç hedeflemiyorduk. Hedefimiz genelde 16-35 yaş arasıydı. Çok enteresan şekilde 40 yaş üstü insanlar sürekli geliyorlar, tanıdıklarına da önerip buraya getiriyorlar. Şu an müşteri kitlemiz 14-60 yaş arasında. 

Şu an faaliyette olan kaç şubeniz var?
3 şubemiz var. 2 şubemiz tadilat aşamasında. İstinye şubemizin de anlaşması yapıldı, yakın zamanda açılacak. Hedefimiz bu yıl 25-30 şubeye ulaşmak. 

Franchise şartlarınızdan bahseder misiniz?
Şubelerimizi daha çok Beşiktaş, Ortaköy, Bebek gibi İstanbul’un en gözde yerlerinde açmaya çalışıyoruz. İstanbul dışında da aynı şekilde şehrin merkezi ve gözde yerlerinde açılmayı hedefliyoruz. Bizim hedefimiz marka yaratmak olduğu için lokasyon çok önemli. Marka olan yerlerde şube açmak isteyenler için farklı şartlarımız oluyor. Şehir dışında şube açmak isteyenler için daha farklı şartlarımız oluyor. Yani şartlarımızı lokasyon belirliyor. 

Hızlı büyümek gibi bir hedefiniz var mı?
Açıkçası çok da hızlı büyümek istemiyoruz ki lezzet kalitesini her yerde tutturalım. Sürekli franchise verdiğimiz yerlere kontrole gidiyoruz. Gizli müşteriler gönderip kaliteyi hiç bozdurmamaya çalışıyoruz. Bizim gönderdiğimiz ürünler dışında hiçbir ürün kullanılmıyor. 

arf

Yukarı