Ana içeriğe atla

FFF

DÜNYA’NIN EN BÜYÜK HAVALİMANINI TEMİZ TUTMA GÖREVİ UFS’DE...

24.12.2018 - 12:00

DÜNYANIN SIFIRDAN YAPILAN EN BÜYÜK HAVALİMANI OLAN İSTANBUL HAVALİMANI’NIN TEMİZLİK HİZMETLERİNİ ÜSTLENEN UFS TESİS YÖNETİM ŞİRKETİ GENEL MÜDÜRÜ NAZLI UZUNLAR, ‘İSTANBUL HAVALİMANI İNŞAATI HENÜZ PROJE DÖNEMİNDEYKEN İŞİ TAKİBE BAŞLADIKLARINI, 1,5 YIL BOYUNCA DİKKATLİ VE AZİMLİ BİR ÇALIŞMANIN SONUNDA İHALEYİ ALDIKLARINI SÖYLÜYOR.

29 Ekim’de resmi açılışı gerçekleşen İstanbul Havalimanı’nın temizlik hizmetlerini, pek çok farklı iş koluna sahip olan United Group markalarından, UFS Tesis Yönetim Şirketi gerçekleştiriyor. Bu kadar büyük ve kıymetli bir alanda temizlik hizmetlerini üstlenen UFS’nin Genel Müdürü Nazlı Uzunlar sorularımızı cevapladı.

Yeni havalimanının temizlik hizmetleri işini aldınız. Öncelikle hayırlı olsun. Süreç ne zaman başladı? UFS, bu işe ne zamandır hazırlanıyordu?
Teşekkürler. Umarım tüm halkımıza hayırlı olur. Süreç bizim açımızdan ihale döneminden çok daha önce başladı. Henüz inşaat proje dönemindeyken işi takibe başladık. Ardından ihaleye hazırlık süreci geldi. Tüm gücümüzü yaklaşık 1,5 yıl sadece hazırlık ve geçiş senaryosuna odakladık. Henüz temel atılmamışken planlar üzerinden çalışmaya başladık. Alan alan personel sayılarını, makine parkurunu, kimyasalı, sarfı planladık. Bu süre içinde değişen planlara göre revizyonlarımızı yaptık. Bir ekip sadece bu proje için hazırlandı. İnanın çok detaylı çalıştık ve sonunda çalışmamızın karşılığı ihaleyi aldık. Bu büyüklükte bir işe hazır olmak da elbette ciddi bir süre aldı. 

a

Türkiye’nin ve dünyanın en büyük havalimanlarından birinin temizlik hizmetlerini almanızda hangi faktörler etkili oldu? 
Biz uzun süren ön hazırlık aşamasında rakiplerimizden daha detaylı çalıştığımıza inanıyoruz. Müşterimiz de bu detaycılığımıza ve adanmışlığımıza inandı. Bu inancı boşa çıkarmamak için sadece UFS olarak değil, United Group olarak azimle çalıştık. Açıkçası sanki bir işe değil de bir ödüle  hazırlandık, yapabileceğimize de inandık. Biliyorsunuz, inanmak başarmanın yarısıdır. Bu kıymetli projenin içinde olmak paha biçilemez bir deneyim. Yerli ve milli bir firma olarak bu projenin içinde var olmaktan gururluyuz. 

Böylesine büyük bir projeye hizmet veriyor olmak, şirketiniz için neler ifade ediyor?
Açıkçası şirketimiz bu projeyi tümden içselleştirdi ama işi almanın getirdiği mutluluğun asla rehavete dönüşmesine müsaade etmedik. Daha proje aşamasında nasıl odaklandıysak, şimdi de gece-gündüz önce müşterimizi, sonra da onun müşterilerini memnun etmek için çalışıyoruz. Bu büyülükteki hacimlerde temizlik işi artık bir iş olmaktan çok bir orkestra yönetimi gibi olmak zorunda. Zira bir tane bozuk nota tüm parçanın ritminin bozulmasına sebep olabiliyor. Hele ki inşaatın kısmen devam ediyor olduğunu ve her geçen gün hızla yeni hacimlerin işletime dahil edildiğini düşünürseniz, bizim bu hızın gerisinde kalmamız mevzu bahis değil. Farklı sektörlerde birçok ilke imza atan grubumuzun öncü şirketi olan UFS Tesis Yönetimi yenilikçi anlayışıyla İstanbul Yeni Havalimanı’nda çağdaş ve teknolojik çözümler sunmaya hazır. Yola çıktığı günden bugüne dek insanı en büyük değer olarak gören UFS, bu ilkeye bağlı kalarak referanslarına yeni havaalanını da ekleyerek gücüne güç katmaya devam ettiği gibi, her geçen gün Türkiye istihdamında önemli bir paya sahip hale gelmiştir. Yani aslında bu proje şirketimiz için yeni bir başlangıç.

e

DAİMİ OLARAK PERSONEL ARAYIŞIMIZ DEVAM EDECEK
Yeni havalimanında şu an kaç kişiyle ne kadarlık alanda hizmet veriyorsunuz?

İlk fazda 750 kişiye hızlıca ulaştık ama bu sayı kademeli olarak 2 bin 200’lere, 3 binlere kadar çıkabilir. Bildiğiniz üzere havalimanı faz faz yeni alanlara kavuşuyor. Tüm alan 76,5 milyon metrekare. Bunun yaklaşık 3 milyon metrekaresi kapalı alan. Tabii bu rakamlar inanılmaz. Mesela, 3 milyon metrekare, en az 400 futbol sahası büyüklüğünde. Biz bunun hali hazırda 900 bin metrekaresini her gün temiz bir halde tutuyoruz. Proje tamamlandığında 3 milyon metrekare zemin, 460 bin metrekare cam alan ile 40 bin araçlık otopark alanını temizleyeceğiz. Muazzam bir büyüklük. 

Böyle büyük bir proje için personel ihtiyacınız var mı? Varsa, hangi vasıflarda personeller arıyorsunuz?
Bu zamana kadar çok sayıda personel istihdam ettik ve istihdamımız devam ediyor. Sırf bu projeye personel temin etmek için ayrı bir birimimiz var ve çok sayıda belediye ile koordineli şekilde çalışıyoruz. Grup firmalarımızdan United Akademi ile temizlik personellerimizin düzenli eğitimlerle gelişimini destekleyerek iş verimliliğini artırmayı, iş sonuçlarını yönlendiren insan kaynağı inisiyatiflerini geliştirmeyi ve hizmet kalitesini her yeni gün sürdürülebilir kılmayı hedefliyoruz. Öte yandan, dışarıdan bazı insan kaynağı şirketlerinden de destek alıyoruz. Burada süreç o kadar dikkatli çalışılmalı ki bir adımı aksarsa bazen bu yüzlerce kişi demek olabiliyor. Malum, her iş alanında olduğu gibi bu işte de belirli oranda personel sirkülasyonu oluyor. Sadece personel sirkülasyonu kaynaklı eksikliği gidermek için ayrı bir sürecimiz var. Yani daimi olarak personel arayışımız devam edecek. Elbette önceliğimiz geçmiş iş tecrübesi ama projenin güvenlik gereklerini yerine getirmeden personellerimize asla işbaşı yaptırmıyoruz. Bu herhangi başka bir projeye benzemiyor. Tahmin edeceğiniz gibi havalimanları yüksek güvenlikli bölgeler ve bizim çalışanlarımızın hemen her yeri temizlemek mecburiyeti var. Hacimleri takdir edersiniz ki tüm alanı bölümlere ayırdık. Her bölüm için ayrı kriterlerimiz var. Dolayısıyla birçok vasfı bir arada barındıran personeller de, bunlardan bazılarını barındıran personeller de istihdam ediyoruz. Ama dediğim gibi en kritik ve değişmeyen vasfımız güvenlik, ardından havaalanı ve temizlik sektör deneyimi. 

UFS, bir entegre tesis firması. Entegre tesis yönetimlerinde genelde tüm hizmetler, tek firmaya veriliyor. Yeni havalimanında ise hizmetler farklı farklı şirketlere verilmiş durumda. Temizlik hizmetlerini üstlenen UFS olarak diğer hizmetleri de almak ister miydiniz? Bu şekilde daha fazla verim söz konusu olabilir miydi? 
Biz kendimize güveniyoruz. Bugün olduğu gibi aynı gayret ve hassasiyetle çalışırdık. Ama zannımca müşterimiz tüm yumurtalarını aynı sepete koymayı tercih etmedi. Muhataplığın tek olmasının getirdiği avantajlar elbette vardır. Hele çokluktan gelen ekonomi tartışılmaz. Fakat burada risk yönetimi açısından tek bir tedarikçi ile çalışılmamasını da saygıyla karşılıyoruz. 

Yukarıdaki soruyu bir de şu şekilde yöneltmek istiyorum: Tüm hizmetler tek bir firmaya verilmek üzere ihaleye çıkılmış olsaydı, UFS ve bağlı bulunduğunuz United Group olarak böylesine büyük bir işin altından kalkabilir miydiniz? 
Bu soruya da ‘Biz kendimize güveniyoruz’ cümlesi ile başlayayım (gülüyor). Tecrübe ettikçe kendimize daha da güveneceğimizden hiç şüphem yok. Ne kadar deneyimli olsanız bile işin büyüklüğünün getirdiği ve hiç tecrübe etmediğiniz birçok konu karşınıza çıkabiliyor. Havalimanları zaten hayatın 24 saat kesintisiz devam ettiği ve sürenin saatlerle, dakikalarla değil, çoğu zaman saniyelerle ifade edildiği çalışma alanları. Hele ki herhangi bir havalimanından değil, dünyanın en büyüğünden bahsediyor iseniz, saniyeler art arda gelince bir anda inanılmaz büyük zamanlara tekabül edebiliyor. Bir harmoni içinde tüm işlerin sıralı yürümesi gerekiyor. Aksi takdirde herkes işini çok iyi yapsa bile ortaya çıkan şey iyi bir melodi olmayabilir. 

EDİNDİĞİMİZ BİLGİ VE TECRÜBEYİ YURTDIŞINDA DA KULLANMAK İSTİYORUZ
Yeni havalimanı, ‘know how’ınız için önemli bir tecrübe olacak. Bu tecrübeyi ileride yurt dışı projelerinde de kullanmayı hedefliyor musunuz?

Elbette. Bizim işimizde iş işi, müşteri müşteriyi getirir. Nasrettin Hoca misali doktordan ziyade damdan düşmüş biri aranır. Süreçlere hakim olarak işe başlamanız sizi bir sonraki işte hep 1-0 avantajlı duruma getirir. Hele dakikliğin çok önemli olduğu alanlarda tecrübe çok daha önemli bir hâl alıyor. Burada edindiğimiz bilgi ve tecrübeyi tabii ki yurtdışındaki farklı projelerde de kullanmak istiyoruz. Sadece bu projeye özel bir otomasyon geliştirdik. Bu otomasyonu umuyorum ileriki yurtdışı işlerimizde de kullanacağız. 

Yeni havalimanının bir kısmı açıldı, büyük bir kısmında da inşaat çalışmaları devam ediyor. Bu durum, işlerinizi nasıl etkiliyor? Zorlaştırıyor mu?
İşimiz temizlik, her temizlik şirketi zaten kısmen temiz olan bir hacmi temizlemek ister. Tabii burada bizim böyle bir şansımız şimdilik yok. Dolayısıyla kirlenen tüm hacimleri  her gün yeniden ve yeniden temizliyoruz. Bazen gece kaba inşaatı tamamlanan ve bize teslim edilen hacimleri sabaha yetiştirmemiz gerektiği durumlar olabiliyor. Ama buna hazırlıklıyız. Mobil ekiplerimiz, yani akıncı birliklerimiz var. İşimizi severek ve isteyerek yapıyoruz. Tüm çalışanlarımız bu projenin ülkemiz için ifade ettiği mananın çok derinden farkında. Bir seferberlik ruhu ile gece gündüz demeden çalışıyorlar. İnanın eksiğimiz olursa çalışanlarımız gönülden tamamlıyorlar. Malum tüm basının da dikkati bu projede. Dolayısıyla hata yapma lüksümüz asla olamaz. Tüm çalışanlarımız ve saha yöneticilerimiz bunun bilincinde. 

Türk Hava Yolları’nın İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki bazı hizmetlerini aldınız. Bu konuda da bilgi verebilir misiniz?
730 kişilik bir ofis destek hizmet ekibimiz var. Aslında İstanbul Havalimanı’na taşınmadan önce THY’nin bize tevdi ettiği bu işleri almayı çok istemiştik. Zira böylelikle yeni yerlerinde de kesintisiz hizmet vermeye devam edebilirdik. Bu bağlamda bu işi almış olmanın da ayrı bir anlamı oldu bizim için. Atatürk Havalimanı’nda da böylelikle temizlik grubunun içinde olduğu birçok destek hizmetini veriyoruz. 

YENİ PROJELERİMİZ YOLDA
UFS’nin yakın dönemle ilgili projeleri ve hedefleri neler?

Havalimanı ve diğer projelerimizden kazandığımız tecrübe, güç ve enerjiyi farklı sektörlerde yeni projelere de yansıtmak en büyük hedefimiz. 2019 bizim için daha büyük bir sıçrama yılı. Yeni projelerimiz yolda. Gelecek aylarda bunları da duyuracağız. United Group, hızlı ve emin adımlarla büyüyen bir firma. Kalitemizi işimize yansıtarak yerli ve milli bir şirket olarak bu sektörde kalıcılığımızı daha da artırmak, tesis yönetimi sektöründe ilk 3’te yer almak istiyoruz.

TEMİZLİKTE YERLİ VE MİLLİ YAZILIMIMIZI KULLANIYORUZ
Temizlik hizmetlerini verirken birtakım yazılımlardan ve teknolojilerden de faydalanıyor musunuz? Dijitalleşmeyi temizlik hizmetlerine nasıl yansıtıyorsunuz?  
Benim en sevdiğim konuyu sordunuz. Teknolojiye ve doğru kullanıldığında onun getirdiği faydaya gönülden inanıyoruz. Grubumuzun da bir teknoloji şirketi var; Mahrek Teknoloji. Önceki sorularda da bahsettiğim gibi sırf bu projeye özel bir otomasyon yazılımı geliştirdiler. Havalimanında hizmetin performansını etkileyecek her noktayı ölçmeyi, United Group şirketi Mahrek Teknoloji’nin bu proje için özel olarak tasarladığı yazılım programı ile dijital bir platforma taşıdık. Müşterimize insan kaynağı yönetiminden hizmet için gerekli olan malzeme tedarik yönetimine, depo ve stok yönetiminden şikayet yönetimine kadar tüm süreçlerde gelişmiş teknolojileri kullanma taahhüdü verdik. Mekanların temizlenip temizlenmediğini, en son ne zaman temizlendiğini, hangi malzemelerin ne miktarda kullanıldığını, iş emirlerini, tüm iş süreçlerimizi, personellerimizi bu otomasyon yazılımı ile yöneteceğiz. Zaten aksi de düşünülemezdi. Bu büyüklükte bir projede manuel takip mutlaka birçok hatayı da beraberinde getirecekti. Dolayısıyla hiç düşünmeden yerli ve milli kendi yazılımımızı geliştirdik. Teknolojinin getirdiği tüm nimetlerden azami derecede faydalanıyoruz. Bunun zamandan ve paradan tasarruf sağlamasının ötesinde, hatanın en aza indirgenmesindeki katkısı, bu işte kullanılmasını kaçınılmaz yapıyor. 

ddd

arf

Yukarı