Ana içeriğe atla

arf

DİJİTAL DÖNÜŞÜM ŞİRKETLERİN GELECEĞE YATIRIMIDIR

14.09.2018 - 16:29

BİLİŞİMCİLER VE BİLİŞİM GRUBU BAŞKANI ŞENOL VATANSEVER, EKONOMİK GELİŞİMİN DIŞINDA KALMAMAK İÇİN KURUMLARIN VE ŞİRKETLERİN DİJİTAL DÖNÜŞÜM PROJELERİNİ MASRAF OLARAK DEĞİL, GELECEKLERİNE YAPTIKLARI BİR YATIRIM OLARAK DÜŞÜNMELERİ GEREKTİĞİNİ SÖYLÜYOR.

Bilişimciler topluluğu hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? Ne zaman kuruldunuz, sektördeki yeriniz ne?
Bilişimciler (bilisimdernegi.org), farklı sektör ve alanlarda faaliyet gösteren kurumların/şirketlerin Bilgi Teknolojileri (BT) bölümlerinde çalışanlar, üniversitelerde BT bölümlerinde görev alan akademisyenler, BT alanında faaliyet gösteren üretici/distribütör/çözüm sağlayıcı şirketlerin sahipleri/ortakları ve çalışanları, BT alanında çalışan basın mensupları ve BT alanına ilgi duyan kanaat önderlerinden oluşan Türk bilişim sektörünün en geniş tabanlı düşünce topluluğudur. 1 Haziran 2018 tarihinde kurduğumuz Bilişimciler, 3 ay gibi kısa bir sürede bin üyeye yaklaştı. Tüm bilişimcileri web sitemiz üzerinden başvurarak aramıza katılmaya davet ediyoruz. 

Dijital dönüşüm globalleşen dünyada ne gibi değişimleri zorunlu kılacak?
20. yüzyılda elektronik ve bilgisayarların üretime entegre edilmesi, günümüzde iletişim teknolojilerinin üretimin her aşamasında kullanılmaya başlanması dönüşümlerin kırılma noktaları olmuştur. Dijital dönüşüm, bu konuda ilerleme kaydetmiş ülkeler ve işletmeler açısından önemli fırsatlar sunarken, bu konuda adım atmamış olanlar açısından da büyük bir tehdit oluşturuyor. Dijital teknolojiler katma değerin, verimliliğin, karlılığın, kalitenin vb. birçok unsurun en üst seviyeye çıkarılmasında öncü olurken; diğer taraftan şimdiye kadar insanlar tarafından geleneksel yöntemlerle yapılan birçok işin otonom bir şekilde ve daha az kişi istihdam edilerek yapılabilmesini mümkün kılıyor. 

Türkiye dijital dönüşümün neresinde? 
Türkiye’de Cumhurbaşkanlığı sistemi ile beraber Dijital Dönüşüm Ofisi ve İnsan Kaynakları Ofisi’nin açılması önemli fırsat. Bürokrasiden uzak ve aksiyoner bir yaklaşımla cesur adımlar atılacağından kuşkumuz yok. Özellikle Bilişimciler ve Bilişim Grubu gibi yenilikçi ve dinamik yapıların karar alma ve çalışma süreçlerine dahil olması değişim ve gelişimin de önünü açacaktır.
Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedefi 500 milyar dolar. Şu an 160 milyar dolar seviyesinde. Aynı şeyleri yaparak farklı sonuçlar elde edemeyeceğimize göre üretim ve ihracatımızı kökten değiştirecek önlemler almamız şart. Bu hedefe ulaşmak için çok çalışmalı ve katma değeri yüksek olan ürünlere odaklanmalıyız. 

Dijital dönüşümle ilgili olarak şirketlere ne önerirsiniz?
Ekonomik gelişimin dışında kalmamak için kurumların ve şirketlerin dijital dönüşüm projelerini masraf kalemi olarak değil, geleceklerine olan yatırım olarak değerlendirmelerini öneriyoruz. Bu projeler; süreçlerinin hızlanması, maliyetlerin düşürülmesi, ihracatın artırılması, global pazarlara entegrasyon ile ekonomik fırsatları da beraberinde getirecek.

Bilişimciler topluluğu olarak dijital dönüşümle ilgili çalışmalarınız neler?
Bilişimciler ve Bilişim Grubu olarak, Dijital Türkiye için çok önemli bazı hazırlıklar yapıyoruz. Bu çalışmaların detaylarını devlet büyüklerimizle istişare ettikten sonra kamuoyunun bilgisine sunacağız. Üyelerimizin ve şirketlerinin çözümler ve hizmetler envanterini çıkarıyoruz. Dijital Türkiye’ye giden yolda ihtiyaç duyulabilecek belki de tüm teknolojileri planlamanın ötesine geçerek somut olarak ortaya koyacağız. 

yyy

Yukarı