Ana içeriğe atla

rize

CHATBOT HIZLA HAYATIMIZA GİRİYOR

13.06.2017 - 12:12

Teknolojinin ve dijital dünyanın bugünkü sınırlarını belirlemek çok güç. Her gün başka bir yenilik çıkıyor karşımıza. Dünyada henüz sayılı örneğini görebileceğimiz chatbotlar ise hızla hayatımıza giren eğlenceli teknolojik gelişmelerinden bir tanesi.

Günümüzde Apple, Facebook, Google gibi dünya devlerinin üzerinde çalıştığı ve uygulamaya aldıkları chatbot’lar, önümüzdeki dönemlerde sıklıkla karşımıza çıkacak ve heyecan konusu olmaya devam edecek. Chatbot, yapay zekâ tabanlı teknolojilerden beslenen, kullanıcı ile yazışan ve çoğunlukla bir senaryo üzerinde cevaplar üreten sesli veya metinsel yöntemler ile diyalog kuran bir yazılım olarak tanımlanabilir. Web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya kanalları, robot asistanlar chatbot kullanımının sağlanabileceği alanların başında geliyor. 

“CHATBOT’LAR TÜRKİYE PAZARININ DA GÜNDEMİNDE”
Yellow Pages Genel Müdürü Serhad Akkoç, tüm dünyada adından sıkça bahsedilen Chatbot’ların artık Türkiye pazarının da gündeminde olduğunu söyleyerek, “Sektör olarak baktığımızda pazarlama, insan kaynakları, müşteri hizmetleri, finans, ürün, satış ve destek birimleri tarafından kullanılmaya başlandı. Türkiye’de Dominos, Yapı Kredi/Bankacı Bot, Ulak/KuryeBot, Hürriyet Emlak ve Kariyer.net örnek verebileceğim firmalardan” diyor. 
Yellow Pages olarak, teknolojinin akıl almaz hızına karşılık, pratik ve kullanıcıların hayatlarını kolaylaştıran yeniliklere inandıklarını ve önem verdiklerini belirten Akkoç, “RehberBot, bu yaklaşımımızın en önemli örneklerinden biri. 2016’nın son çeyreğinde Türkiye’nin ilk firma rehberi robotu RehberBot’u hayata geçirdik. Türkiye’nin ve dünyada ilk firma rehberi robotunu sunan ekip olmamız ise ayrıca gurur verici” diye konuşuyor.

 “CHATBOT’UN FİRMALARA SAĞLADIĞI AVANTAJLAR    
Akkoç, Chatbot’un firmalara sunduğu faydaları ise şöyle özetliyor: “Satın alma kararlarımız için online kaynakları kullanma şeklimiz baş döndürücü bir hızla değişiyor. Eskiden bilgisayar başında geçirdiğimiz zamanın ne kadar arttığını, bu sırada ihtiyacımız olan ürün ya da hizmetlere ulaşmak için nasıl araştırma yaptığımızı, en çok hangi günlerde ‘satın al’ butonuna tıkladığımızı konuşurduk. Şimdi ‘bilgisayar başı’ diye bir şey kalmadı. Gece gündüz yanımızda taşıdığımız cep telefonumuzdan, mutfak masasına bıraktığımız tabletten ya da salonda televizyonun yanındaki dizüstü bilgisayarımızdan internete giriyoruz. Doğal olarak müşteri kanadında böyle bir online arama davranışı varsa, firmalar tarafında da buna cevap verecek online bulunma davranışları olmalı. Ekibimizle birlikte geliştirdiğimiz RehberBot, firmaların online bulunurluklarını artırmalarına yönelik en güzel örneklerden biri. RehberBot ile birlikte online aramalarda en çok bakılan firma ismi, adres ve telefon datası gibi bilgileri kullanıcılar RehberBot üzerinden kolaylıkla ekleyebiliyorlar. İstatistiklere bakacak olursak RehberBot’la konuşan kullanıcıların yüzde 71’i  RehberBot’u ‘firma arama’, yüzde 24’ü ‘firma ekleme’ için kullanıyor. En çok arananlar ise ‘market, tesisatçı, su’ gibi lokasyonu önemli olan işletmeler. Böylece rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda farklı sektörlerdeki kullanıcılarımızın dijital ortamdaki hayatlarını kolaylaştırıyor diyebiliriz.”
Akkoç, şöyle devam ediyor: “Önümüzdeki dönem hedeflerimizde sahip olduğumuz KOBİ ve kurumsal müşterilerimizin sektörel olarak daha detaylı ve direk ekonomiye katkı sunacak şekilde bulunurluklarını artıracak teknolojik gelişmeler için çalışacağız. Bu çalışmalarımız sırasında RehberBot teknolojimizi sektörel olarak özelleştirilmiş olarak müşterilerimizin kullanımına açacağız. Örneğin bir lastikçi arıyorsunuz. Burada chatbot arabanın modeli, lastiğin boyutu, lastiğinizle ilgili sorularla yönlendirme yapabilecek.”

rize

 

Yukarı