Ana içeriğe atla

rize

Son 5 yılda Ar-Ge’ye toplam 67 milyon TL yatırım

06.09.2017 - 11:49

Hizmetix bu ayki CEO’larla Yatırım Sohbetleri’nde konuk olarak DemirDöküm CEO’su Alper Avdel’e yer verdi. Türkiye ekonomisine dair görüşlerini aldığımız Avdel, ayrıca yatırımlarına ve dijital dönüşümlerine dair bizlere bilgiler verdi.

Türkiye ekonomisine dair görüşlerini aldığımız DemirDöküm CEO’su Alper Avdel, “Dayanıklı tüketim malı harcamalarının ötelendiği, sektör bağımsız şirketlerin yatırım planlarını beklettiği bugünlerde büyümede sürdürülebilirlik konusu gündeme geldi. Göstergeler, sürdürülebilir bir büyüme yakalanması için daha fazla yatırım gerçekleştirilmesi gerekliliğini ve bu yatırımların makina ile teçhizata yönelik olması gerektiğini işaret ediyor. Ekonomide güven ortamının güçlendirilmesi için önümüzdeki süreçte hükümet tarafında atılacak adımlar ile ikinci çeyrek rakamları daha pozitif olacaktır. Yıl geneline bakacak olursak, 2016 yılında yaşanan yavaşlamaya kıyasla ekonomimiz çok hızlı bir biçimde toparlanıyor” dedi. 
İklimlendirme sektörü özelinde 2017 yılını değerlendiren Avdel, “Sektörümüz gerçekleştirilen yatırımlar, nitelikli insan kaynağı ile son yılların en hızla gelişen, Türkiye’nin gayri safi milli hasılasına katkısını artıran sektörlerin arasında yer alıyor. Sektörümüz, hem hızla gelişen iç pazar talebini karşılamada hem de küresel rekabetin yoğun olduğu uluslararası pazarlara olan ihracatı ile Türkiye ekonomisinin önemli bir parçası haline geldi. Bugün dünyadaki büyük üreticilerin neredeyse hepsi Türkiye’de yatırım yapmış durumda. Bu da Türkiye’yi dünya iklimlendirme sektöründe ana üreticilerden biri haline getirdi. Bugün AB bölgesinin üretim üssü konumundayız. Ülkemizdeki kentsel dönüşüm projelerinin yanı sıra doğalgazın yeni gittiği şehirler, inşaat sektörünün aktif ve dinamik yapısına ek olarak ihracat çalışmaları neticesinde sektörün 2017’yi çift haneli büyüme ile tamamlaması bekleniyor” dedi. 

BU YIL 40 MİLYON TL’LİK YATIRIM GERÇEKLEŞTİRİLECEK
“2016 yılında sıcak su, ısıtma, soğutma ve iklimlendirme alanında sektörün en yenilikçi ürünlerini tüketicilerimiz ile buluşturduk” açıklamasında bulunan Avdel, “2017 yılında da yeniliklere, yatırıma ve büyümeye devam edeceğiz. Bugün 55 mühendisten oluşan Ar-Ge ekibimiz yüksek teknolojili yenilikçi ürünler geliştirmek için çalışıyor. Son 5 yılda Ar-Ge için toplam 67 milyon TL yatırım gerçekleştirdik. Dünyanın 47 ülkesine sadece ürün değil, teknoloji de ihraç eden DemirDöküm olarak bu yıl fabrika, Ar-Ge, marka ve dijital dönüşüm çalışmaları için toplam 40 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Yatırımımızın 18 milyon TL’sini fabrika ve üretime, 14 milyon TL’yi Ar-Ge’ye, 8 milyon TL’lik kısmı ise marka tanıtım çalışmalarına ayırdık” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: 
“İhracat tarafındaysa son 2 yıldır devam ettirdiğimiz başarılı çıkışımızı daha yukarılara taşımak için yeni pazar arayışlarını sürdürüyoruz. Panel radyatörde Şili’de pazar lideriyiz. Yunanistan’da pazar ikincisi, Çin’de ise ilk 3’te yer alıyoruz. Hedefimiz radyatörden şofbene, panel radyatörden kombiye kadar ihracatta yakaladığımız başarıyı yeni pazarlarda devam ettirmek. 2017’de yeni odağımızda Latin Amerika pazarı yer alıyor. Gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştireceğimiz yatırımlar, sahip olduğumuz yazılım ve donanım uygulamaları ile Türkiye’de ve dünyada değişen tüketici ihtiyaçlarını en yüksek seviyede karşılamayı hedefliyoruz.”

DİJİTAL YATIRIM BÜTÇESİNİ YÜZDE 25’E ÇIKARDI 
“Endüstri, iş ortakları, çalışanlarla birlikte nihai kullanıcılarla olan iletişimin de sürekliliği olması gerektiğini düşünerek, yeni iş modelleri üzerine odaklandık” diyen Avdel, “Markamızı, ürünlerimizi kendimizi yenilerken, saha araştırmalarında 35 yaş altındaki bilinirliğimizin az olduğunu gözlemlediğimiz gün dijital alana yoğunlaşmaya başladık. DemirDöküm olarak bu çalışmalar için önemli bir bütçe ayırıyoruz. 2010 yılında dijital için yüzde 10’luk bir bütçe ayırırken, yüzde 25’e yükselttik. 
7’den 70’e herkesin dijital dünyada etkileşim halinde olduğu günümüzde, online mecralardaki varlığımızı artırmak, tüketicilerimiz ile farklı erişim kanallarından bize erişmelerini sağlamak için, internet ortamında da bir değişim geçirmemiz gerekiyordu. Tüketicilerin satın alma yolculuğunda dijital kanalların rolünü incelerken, dijital dönüşüm stratejisi ortaya çıktı. Strateji kapsamında ilk 200 yetkili servisimizin, hemen ardından da 300 yetkili satıcı ve satış noktamızın internet sitesini yeniledik. Toplamda 1 yıl gibi kısa bir sürede 500 iş ortağımızı yeni bir alt yapı ve yeni bir yüz ile internet ortamına taşıdık” dedi.  
Dijital dönüşüm stratejileri sayesinde hem iş ortağı hem tüketici tarafında önemli kazanımlar elde ettiklerini belirten Avdel, “Tüketicilerimiz Türkiye genelindeki yetkili satıcı, satış noktası, yetkili servis, ürün ve hizmetlerimize ait en güncel bilgilere web adresimiz üzerinden ulaşabiliyor. Dileyen tüketicilerimiz bulunduğu il özelinde özelleştirme yapabiliyor. İş ortağı tarafında ise DemirClub sadakat programı kapsamında yetkili satıcılarımıza internet reklam desteği sunuyoruz. Yetkili satıcılarımız aylık ziyaretçi trafiği 20 bine ulaştı. Tüketicilerimizin yüzde 60’ını mobil kullanıcılar oluşturuyor. Gerçekleşen dönüşüm sayesinde günde 20 cihaz satışı yapan yetkili satıcılarımız oldu. İnternet ortamındaki iş ortaklarımız tarafından gerçekleştirilen satışlar yüzde 37 arttı” dedi. 
Avdel sözlerine, “Kısa süre önce yetkili satıcılarımıza DemirDöküm ürün ve hizmetlerinin dijital dünyada nasıl öne çıkarılabileceği aktarmak, çevrimiçi alışveriş, tüketici davranışları, alışveriş alışkanlıklarına yönelik bilgilerin de yer aldığı Google Adwords eğitimleri vermeye başladık” diyerek son verdi. 

rize

 

Yukarı