Ana içeriğe atla

FFF

TÜRKİYE’NİN DÜŞÜK MALİYETLİ VE DİJİTAL HAVA YOLU: PEGASUS

12.07.2019 - 10:51

PEGASUS HAVA YOLLARI “TÜRKİYE’NİN DİJİTAL HAVA YOLU” OLARAK, MİSAFİRLERİNİN SEYAHAT DENEYİMLERİNİ KOLAYLAŞTIRAN YEPYENİ DİJİTAL TEKNOLOJİLER VE BENZERSİZ YENİLİKLER SUNUYOR. TÜRKİYE’DE UYGUN FİYATLARLA UÇMAYI SAĞLAMAK AMACIYLA DÜŞÜK MALİYETLİ HAVA YOLU MODELİNİ BENİMSEDİKLERİNİ İFADE EDEN PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE, MÜŞTERİ DENEYİMİNİ ODAK ALAN TEKNOLOJİK YENİLİKLERİNDEN, İŞBİRLİKLERİNDEN VE PROJELERİNDEN BAHSETTİ.

HAVA YOLU İLE ULAŞIM HERKESİN HAKKI
Pegasus Hava Yolları “Düşük maliyetli hava yolu modelini” benimsiyor. Bu modeli biraz açmanızı istesek neler söylersiniz?

Pegasus, 1990’da havacılık sektörüne giriş yaptı. 2005’te ise ESAS Holding tarafından satın alınarak düşük maliyetli iş modelini benimsedi. Bugün Türkiye’nin lider düşük maliyetli hava yolu olarak, misafirlerimize uygun fiyatlı ve genç uçaklarla seyahat etme imkânı sağlıyoruz. Pegasus Hava Yolları’nın “düşük maliyetli hava yolu” adı verilen iş modeli, tüm dünyada başarıyla uygulanan bir iş modeli. Hava yolu ile ulaşımın herkesin hakkı olduğuna inanan bir şirket olarak, Türkiye’de uygun fiyatlarla uçmayı sağlamak amacıyla bu iş modelini ülkemize uyarladık. Bu model, Türkiye’de bir ilk niteliği taşıyor.
“Düşük maliyetli hava yolu” modelinde misafirlerimize uygun fiyatlı uçak biletleri sunuyor, ek ürün ve hizmetlerle seyahatlerini ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirmeyi kendi seçme özgürlüklerine bırakıyoruz. Böylece misafirlerimiz, yalnızca kendi ihtiyaçları doğrultusunda istedikleri ek hizmetleri alabiliyor ve başkasının ihtiyaç duyup aldığı bir hizmetin parasına ortak olmuyor. 

Uçuş noktalarınızı gün geçtikçe artırıyorsunuz. Yurt içi ve yurt dışı olmak üzere toplam kaç noktaya uçuşunuz var?  Son olarak ağınıza eklenen yeni ülkeler oldu mu?
Misafirlerimizi 35’i yurt içinde, 75’i yurt dışında olmak üzere toplam 42 ülkede 110 noktaya ulaştırıyor; İstanbul Sabiha Gökçen üzerinden Türkiye ile Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, Rusya, Orta Asya arasında bağlantılı uçuşlar gerçekleştiriyoruz. Temmuz ayı itibariyle Manchester, Venedik ve Kazablanka’ya uçmaya başladık.  

“TÜRKİYE’NİN DİJİTAL HAVA YOLU”
Müşteri deneyimini odak alan teknolojik yenilikleriniz neler? 

Teknoloji ve dijitalleşme, son yıllarda en önemli odak noktamız. 2018 yılında girdiğimiz dijital dönüşüm çerçevesinde sadece internet sitemizi ve mobil kanallarımızı baştan aşağı yenilemekle kalmadık, aynı zamanda havaalanı ve uçak içi seyahat deneyiminde birçok yeniliği de hayata geçirmeye başladık. “Türkiye’nin dijital hava yolu” olarak, misafirlerimize A’dan Z’ye seyahat deneyimlerini kolaylaştıracak ve hızlandıracak yepyeni dijital teknolojiler ve benzersiz yenilikler sunuyoruz. 
Misafirlerimizi seyahatleri boyunca bilgilendirmek ve yönlendirmek bizim için çok önemli. Bu hedefle geliştirdiğimiz Seyahat Asistanı Programı’mızla, her geçen gün mobil uygulamamızı bir seyahat asistanına dönüştürüyoruz. Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda kapı bilgisi ve bagajın teslim alınacağı bant numarasını misafirlerimize bildiriyoruz. Misafirlerin yakınlarına uçağın ilgili alana indiği bilgisi, bebekli misafirler için yönlendirici bilgiler, aktarmalı uçuşu olan, online check-in yapmış olan misafirlerimize yönlendirici bilgilendirmeler yapıyoruz. 
Bir diğer başarılı uygulamamız, 2018 yılının ikinci yarısında başlattığımız “Express Bagaj.” Bu uygulamayla misafirlerimizin hızlı, pratik ve dijital bir yolculuğu bilet satın alımından bagajlarını teslim aldıkları süre boyunca deneyimleyebilmelerini hedefledik. Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bu hizmeti ilk kuran ve Türkiye’de iç hatlarda ilk sunan hava yolu olduk. Böylece, online check-in işlemini tamamlamış misafirlerimizin sıra beklemeden bagaj bırakma işlemlerini self-servis olarak yapabilecekleri bir hizmet sunmaya başladık.
Yeni Çipli Kimlik Kartı ile Seyahat Teknolojisi’ni İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı terminal işletmesiyle yapılan ortak çalışmayla iç hatlarda şubat ayı itibarıyla 208B uçuş kapısında test etmeye başladık. Bu ortak çalışma ile iç hatlarda check-in işlemini tamamlamış misafirlerimize biniş kartları olmadan, dolayısıyla sıra beklemeden, yeni çipli kimlik kartlarıyla uçuşlarına gidebilecekleri hızlı ve kolay bir uçuşa kabul deneyimi sunmayı hedefledik. Dünyada bir ilk olan bu projeyi 2019 sonuna kadar Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan gerçekleşecek tüm yurt içi uçuşlarımızda hayata geçirmeyi planlıyoruz.
Temmuz ayında yeni nesil kiosklarımız ile hizmet vermeye başlayarak dijital hava yolu dönüşümünde dev bir adım daha atmaktayız. Misafirlerimiz, yeni kiosklarımızdan ek hizmet satın alımı ve ödeme işlemlerini yapabiliyor. Ayrıca pasaport ve çipli kimlik kartlarını, hatta vize bilgilerini okutarak işlemlerini daha kolay ve kısa sürede tamamlama imkânı buluyor. Buna ek olarak, yeni kiosklarımızın parçası olan bagaj bırakma üniteleri aracılığıyla ağırlık ölçümü ve ek bagaj ödemesi de yapılabiliyor. İşlemlerini kendileri sıra beklemeden en hızlı şekilde yapabiliyor ve havalimanında bekleme süreleri azalmış oluyor.

ÖDÜLLÜ HAVA YOLU ŞİRKETİ…
Türkiye’de hava yolu firmaları arasında “iş güvenliği konusunda izleme ve iyileştirme sistemleri konusunda” ilk defa alınan bir ödüle layık görüldünüz. İş güvenliği konusunda nelere dikkat ediyorsunuz? Bu ödülü almanızı neye borçlusunuz? 

Pegasus olarak, iş sağlığı ve güvenliği konularını yalnızca uymamız gereken kurallar bütünü olarak değil, şirket kültürünün bir parçası olarak görüyoruz. Bu kapsamda, tehlike ve risk yaklaşımını tüm çalışanlarımızın DNA’sına işlemek gibi bir gayemiz var. Yalnızca İSG değil, kalite, çevre ve bilgi güvenliği gibi uluslararası standartları da entegre bir yapıda tüm fonksiyonlarımızda uygulanabilir bir hale getirdik. Bugün, şirketimizin her fonksiyonu, yönetim sistemleri perspektifiyle çalışmalarını sürdürüyor. Mevzuat gerekliliklerinin ötesinde yaptığımız çalışmalar ve uygulamalar, iş sağlığı ve güvenliği konusundaki hassasiyetimizin en önemli göstergeleri. Çalışanların aktif olarak iyileştirme çalışmalarında rol aldığı, günün her dakikasında erişilebilir olan, teknolojik imkanlarla izlemelerin ve değerlendirmelerin yapılabildiği bir İSG yönetim sistemimiz var.
Son olarak, gösterdiğimiz yüksek performans nedeniyle dünya genelinde farklı sektörlerden şirketlerin katıldığı, British Safety Council tarafından düzenlenen, iş sağlığı ve güvenliği sektörünün ilk ve en prestijli ödülü olan Uluslararası İş Güvenliği Ödülleri’nde Merit Kategorisi’nde ödüle layık görüldük. İSG yönetim sistemimizin yeteneklerini, dünyadaki iyi uygulamalar paralelinde zamanla daha da artıracağız.

Başka hangi dallarda ödüller aldınız? 
Pazarlamadan müşteri deneyimine, bilgi teknolojilerinden kurumsal iletişime kadar birçok alanda ödüller alıyoruz. Son olarak ise 14 farklı ülkeden 40 firmanın katılımıyla gerçekleştirilen Uluslararası İş Mükemmelliği Ödülleri kapsamında Müşteri Deneyimi ve Müşterinin Sesi (Customer Experience & Voice of Customer) kategorisinde birincilik ödülüne layık görüldük. Başvuru yaptığımız kategorinin yanı sıra 22 kategorinin toplamında en yüksek puanı alarak Overall adı verilen kategoride de birinci olduk. 

MİSAFİRLERİN İHTİYAÇLARINA YÖNELİK İŞ BİRLİKLERİ GERÇEKLEŞTİRİLİYOR
Müşterilerinize özel avantajlar sunabilmek adına yaptığınız iş birlikleri oluyor mu? Bunlar hakkında bilgi alabilir miyiz? 

Nile Air, KLM Royal Dutch Airlines, Flynas, Alitalia, Qatar Airways, Delta Air Lines ve son olarak S7 Airlines ile yaptığımız iş birliğiyle beraber toplam 7 hava yolu ile iş birliğimiz bulunuyor.
Buna ek olarak; misafirlerimizin A’dan Z’ye ihtiyaçlarına odaklanarak iş birliklerimizi gerçekleştiriyoruz. 
Misafir sadakat programımız Pegasus BolBol ile sık uçan misafirlerimize özel avantajlar sunuyoruz. Pegasus BolBol üyeleri, Pegasus’ta ve iş ortaklarında yapacakları harcamalardan BolPuan kazanabiliyor ve kazandıkları BolPuanlar’ı Pegasus ile bir sonraki uçuşlarında kullanabiliyorlar. ING Bank, Avis, Budget, Touristica, Airbnb, Rocketmiles program iş ortaklarımız arasında yer alıyor. Misafirlerimize araç kiralama ve otel konaklamalarında BolPuan kazanma imkânı sunuyoruz. 
Misafirlerimizin toplam seyahat deneyiminin dijitalleşmesi için Immfly firması ile uçak içinde de yepyeni bir dijitalleşme projesi başlattık. Uçak içi eğlence sistemimiz FLY& WATCH ile misafirlerimiz uçaklarımızda IFE (IFE-Inflight Entertainment) sistemimizde yer alan film, oyun, müzik gibi içeriklere ulaşabiliyor. Bu yayınları kendi ipad, akıllı telefon ve bilgisayar ekranlarına bağlanarak izleyebiliyor.

Pegasus Hava Yolları olarak gençlere yönelik geliştirdiğiniz projeleriniz oluyor. Bu projelerden bahseder misiniz? 
2018 yılının eylül ayında başlattığımız Yarınlara Uçuyoruz Projesi’ni, Sivil Toplum için Destek Vakfı koordinasyonunda ve Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) yürütücülüğünde gerçekleştirdik. Gençlerin Türkiye içindeki toplumsal fayda ve dayanışma temelli fikirlerini desteklemek amacıyla geliştirdiğimiz projeyle, gençlerin kişisel gelişimlerine ve enerjilerini toplumsal faydaya dönüştürmelerine katkıda bulunmayı hedefledik. Projenin bir diğer hedefi ise “Gençler bizim geleceğimiz” diyerek hep gelecek için bekletilen gençlerin “bugün” faydalı bir şeyler yapmalarını sağlamak, kendilerini geliştirmelerine imkân tanımak ve enerjilerini toplumsal fayda ve dayanışma temelli konular için kullanmaları için onları teşvik etmek.  

PEGASUS PİLOT YETİŞTİRME PROGRAMI 
Yakın zamanda pilot ihtiyacını karşılamak için eğitim kurumlarıyla anlaşma kararı aldınız. Bu süreç nasıl ilerleyecek? Pegasus’ta pilot olmaya kimler hak kazanacak? 

Ocak 2019’da “Pegasus Pilot Yetiştirme Programı"nı başlattık ve pilot olmak isteyen gençlerimize hayallerini gerçekleştirmeleri için imkân sunmaya başladık. 2019 yılsonu itibari ile seçtiğimiz 150 yeni pilot adayına 2 yıllık eğitim vermeye başlayacağız. İlk gruplarımız eğitimlerine başladılar. Tüm eğitim süreçleri ardından başarılı olan adaylarımız, 2020 yılında Pegasus filosunda “ikinci kaptan” olarak sağ koltukta yerlerini alacaklar.
Buna ek olarak hem uçuş okullarıyla hem de üniversitelerle anlaşmalar yaparak halihazırda pilotaj eğitimine başlamış olan gençleri de bünyemize katıyoruz. Temel amacımız; 
Pegasus yetkinliklerine sahip genç ve dinamik pilotlar yetiştirmek. Bununla birlikte sektördeki pilot açığını kapatarak sektörümüze katkıda bulunmak, donanımlı gençlerin pilot olma hayalini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak. 

Mehmet Bey, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA’nın Güney Kore’nin başkenti Seul’da düzenlenen Genel Kurul Toplantısı’nda Yönetim Kurulu’na seçildiniz. Yeni dönemde birliğin yönetimindeki tek Türk şirketi Pegasus Hava Yolları olacak. Bununla ilgili neler söylemek istersiniz?
Ülkemiz ve sektörümüz adına böyle önemli bir rol üstlenecek ve Türkiye’yi global bir havacılık platformunda temsil edecek olmaktan dolayı çok mutlu ve gururluyum. Sektörümüzün gelişimi için yeni çalışma ve projeler gerçekleştirerek var gücümüzle çalışacağız. IATA tüm dünyada hem misafirler hem de havayolu şirketleri için havayolu taşımacılığının en yüksek hızda, emniyette, güvenlikte, uygunlukta ve verimlilikte gerçekleşmesini hedefliyor. Birliğin yeni dönem kararlarında bir Türk şirketinin de imza ve katkısının olması, Türk sivil havacılığı açısından son derece itibarlı ve kritik.

arf

Yukarı