Ana içeriğe atla

FFF

Z KUŞAĞI ESNEK ÇALIŞMADA ISRARLI

21.08.2019 - 11:52

2019 YILINDA YAPILAN “TÜRKİYE’NİN EN İYİ İŞVERENLERİ BENCHMARK” ARAŞTIRMASINA GÖRE ÇALIŞANLARIN YÜZDE 87'Sİ YÖNETİCİSİNE GÜVENİYOR. ASYA ÜLKELERİNDE BU ORAN YÜZDE 88, LATİN AMERİKA'DA İSE YÜZDE 90.

KalDer Ankara Şubesi tarafından düzenlenen İnsan Kaynakları Kongresi “Arayış” teması ile Ankara'da gerçekleşti. Etkinliğe katılan Great Place to Work Enstitüsü Müşteri Çözümleri Takım Lideri Burcu Pekgüzel, çalışanlar için güven ve yenilikçiliğin en önemli değerler olduğunu söyledi. 

ASYA VE LATİN AMERİKA'NIN GERİSİNDE KALDIK
2018 yılında yapılan “Türkiye’nin En İyi İşverenleri Benchmark” araştırmasında En İyi İşverenler listesine giren şirketlerde yönetici-çalışan güven oranının yüzde 82 olduğunu, 2019’da bu oranın yüzde 87'ye yükseldiğini belirten Pekgüzel, “Ülkemizdeki yönetici-çalışan güven oranı yükselmesine rağmen Asya ve Latin Amerika'nın gerisinde kaldı. Asya ülkelerinde liste şirketlerindeki çalışanların yöneticilerine duydukları güven oranı yüzde 88. Latin Amerika'da ise çalışanların yüzde 90'ı yöneticilerine güveniyor.” açıklamasında bulundu. 

İLAÇ SEKTÖRÜ ÖNDE
Türkiye’de yaptıkları araştırmada, ‘Genel olarak buranın çok iyi bir iş yeri olduğunu söyleyebilirim’ diyen çalışanların sektörel dağılımını da analiz ettiklerini ifade eden Pekgüzel, “İlaç sektörü bu konuda yüzde 80 ile ilk sırada yer alırken, profesyonel hizmetler yüzde 77 ile ikinci sırada yer alıyor. Üçüncü sırayı yüzde 76 ile bilgi teknolojileri ve üretim-imalat sektörleri alırken, perakende sektörü yüzde 73’lük oranına sahip.” dedi. 

GÜVEN KÜLTÜRÜ, BAĞLILIK VE ÇALIŞAN-YÖNETİCİ İLETİŞİMİ BAŞARIYI BELİRLİYOR
2019 yılında yapılan “Türkiye’nin En İyi İşverenleri Benchmark” araştırmayla ilgili sonuçları değerlendiren Great Place to Work Türkiye Müşteri Çözümleri Takım Lideri Burcu Pekgüzel, güven kültürü ve değişime ayak uydurmanın şirketler açısından kritik öneme sahip olduğunu belirtti. Pekgüzel: 
“Araştırmamızda özellikle kriz ortamının yaşandığı süreçlerde güven kültürünün şirketlerin başarısında ne kadar önemli olduğunu gördük. Ortaya çıkan rakamlar, Asya ve Latin Amerika'yla kıyaslandığında bu yolda alınması gereken bir yol olduğu gerçeğini ortaya koyuyor. Güven kültürünün inşası, çalışanların iş yerlerine olan bağlılıkları, çalışanlarla yöneticiler arasındaki iletişimin sağlıklı kurulması kurumların başarısı açısından kritik öneme sahip.”

Z KUŞAĞININ İŞ HAYATINA BAKIŞI X VE Y’DEN FARKLI 
Araştırmaya göre, iş dünyasının yeni oyuncusu Z kuşağı, X ve Y kuşaklarına göre çalışma hayatına daha farklı bakıyor. Z kuşağının kurumlardan en belirgin beklentileri, esnek çalışma olanakları, bina ve ofislerin fiziksel şartları, topluma değer katma biçimleri ve sosyal olanaklar ile yan haklar. X ve Y kuşağı ise iş hayatında işverenlerden samimi ve dostça bir çalışma ortamı, son çare olarak işten çıkartılma ve işini doğru yapabilmesi için gerekli kaynak ve donanımın sağlanmasını talep ediyor. 

arf

Yukarı