Ana içeriğe atla

BANNER

WHATSAPP ONAYLI KURUMSAL HESABI ÜZERİNDEN HİZMET SUNMAYA BAŞLAYAN İLK BANKA

13.11.2019 - 10:48

Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan Operasyonel süreçleri hızlandırmak ve daha etkin hale getirmek için yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler verdi.

Yeni nesil bankacılığa yön verecek, geliştirdiğiniz yenilikçi uygulamalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
Yapı Kredi olarak özellikle son birkaç yılda tüm platformlarımızı ve altyapılarımızı dijital dönüşüme öncülük edecek şekilde yenilemeye odaklandık. Bu süreçte stratejimizin merkezinde müşteri deneyimi, veri analizi, altyapı ile süreçlerin dijitalleşmesi bulunuyor. Dijital alandaki yatırımlarımızı bu doğrultuda planlıyor, son teknoloji ve trendlere göre şekillendirerek hayata geçiriyoruz. 
“Bankanın Uzaktan Kumandası” olarak konumlandırdığımız Yapı Kredi Mobil ile son 2 senede bankacılığın dijital dönüşümünde kilometre taşı diyebileceğimiz 35 yeniliği hayata geçirdik. Şubelerimizde sunduğumuz pek çok hizmeti mobil bankacılık uygulamamız Yapı Kredi Mobil üzerinden de hem bireysel hem de kurumsal müşterilerimizle buluşturuyoruz. 
Diğer yandan Yapı Kredi olarak Türkiye’de WhatsApp onaylı kurumsal hesabı üzerinden hizmet sunmaya başlayan ilk banka olduk. Bu yenilik ile müşterilerimiz taleplerini mobil cihazlarından diledikleri zaman Yapı Kredi’ye anında mesaj olarak iletebiliyor, ihtiyaç duydukları hizmet ve ürünler hakkında çok hızlı bir şekilde detaylı bilgi alabiliyor. 
Son olarak, hayata geçirdiğimiz yeni hizmet modeli ile şubeye gitmeden Yapı Kredi Mobil üzerinden “Görüntülü İşlem Asistanları” ile banka müşterisi olma imkanı sağlıyoruz. Yapı Kredi müşterisi olmak isteyen herkes, Yapı Kredi Mobil’i telefonuna indirerek hesap açılış işlemlerini gerçekleştirebiliyor. 
Hayata geçirdiğimiz inovasyonlar, 2019 yılının ilk 9 ayında bize dijital bankacılık alanında uluslararası arenada 28 ödül kazandırdı. Yakın zamanda dünyanın en saygın ödül organizasyonlarından Global Finance ve Stevie’de farklı kategorilerde “Finansal Hizmetler Alanında Yılın En İyi Ürün ve Servisi”, “Yılın En iyi Entegre Mobil Deneyimi” dahil olmak üzere toplam 14 ödüle layık görüldük. 

Operasyonel süreçleri hızlandırmak ve daha etkin hale getirmek için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Teknoloji tabanlı ürün ve hizmetlerle tüm kanallarımızın karşılıklı konuşabildiği benzersiz bir bankacılık ekosistemi inşa ediyoruz. Odağımıza müşterilerimizi alarak müşteri deneyimini iyileştiren akıllı çözümler ve destek servisleri; makine öğrenmesi, doğal dil işleme, derin öğrenme ve robotik yöntemlerin kullanıldığı teknolojiler ile operasyonel süreçleri daha da hızlandırmayı hedefliyoruz. 

Dünya ile kıyaslandığında, Türk bankaları yeni nesil bankacılık teknoloji alanında nerede? 
Tüm dünyada olduğu gibi dijitalleşme, Türkiye’de de sektörlerin iş yapış şekillerini ve piyasadaki oyuncuları değiştirdi. Bu hızlı dönüşüm, dijital bankacılık stratejilerini de etkileyerek pazara ve kullanıcılara farklı hizmetlerin sunulmasını sağladı. Kullanım alışkanlıkları farklılaşan günümüz kullanıcıları, mobil ya da giyilebilir teknolojiler gibi yeni kanallardan da ürün ve hizmetlere ulaşmayı talep ediyor. Yeni teknolojilerin yarattığı yeni mecralara uygun, aynı zamanda müşterilerin ihtiyacını karşılayacak, hayatını kolaylaştıracak, onlara özel çözümler sağlayacak ürün ve hizmetler üretmek kritik bir amaç haline geldi.

Peki, operasyonel süreçleri hızlanmasıyla bankacılıkta istihdam azalacak mı ya da azalıyor mu?
Şubeler hala bankalar açısından stratejik öneme sahip. Önümüzdeki dönemde de bankalar yine müşteri deneyimi ve memnuniyetini ön planda tutarak, dijitalleşmenin sağladığı avantajlardan daha fazla yararlanacak. Bununla birlikte özellikle danışmanlık, uzmanlık veya birebir hizmet gerektiren konut kredisi, taşıt kredisi, yatırım ürünleri danışmanlığı gibi ürün ve hizmetlerde hala birebir iletişime ihtiyaç duyulacak. 

arf

Yukarı