Ana içeriğe atla


BANNER

HOPAPORT 2020’YE DAMGA VURACAK

11.03.2020 - 13:52

Park Denizcilik ve Hopa Liman İşletmeleri A.Ş. (HOPAPORT) Genel Müdürü Meriç Burçin Özer ile 2020 yılındaki hedeflerini konuştuk.

Yıllık elleçleme kapasiteniz ne kadardır? 2018 ve 2019 yılında ne kadar yük elleçleme yaptınız? Söz konusu dönemde firmanız sektöre yönelik hangi yatırımları yaptı? Bu yatırımlar özellikle hangi ekipmanlara yönelik oldu? Ayrıca, kapasite artırımına yönelik bir yatırımınız da oldu mu?

 

HOPAPORT olarak önümüze koyduğumuz 1. milyon ton elleçlenme rakamına ulaşma çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Bu rakama ulaşma gayretimizde önümüze bir hedef daha koyduk. O da Limanımızda elleçlenen ürün çeşitliliğini artırmamız gerekiyordu. Bu doğrultuda yaptığımız girişimler meyvesini verdi ve HOPAPORT ulkemizin önemli bir tedarik merkezi oldu.

Limanımızda 2017 yılında 731.148 ton yük elleçlenirken gelen gemi sayımız 187 oldu. 2018 yılında limanımıza 164 gemi gelirken 703.394 ton yük elleçledik.

Yaptığımız girişimler sonrası 2019 yılında yeniden yükseliş trendi yakalama fırsatı bulduk ve 2019 da limanımıza 206 gemi gelirken elleçleme rakamını da 861.085 tona çıkartmayı başardık.

HOPAPORT 2017 ve 2018 yılarında önemi proje kargo operasyonlarına ev sahipliği yapmıştır. Paydaşlarımız ve grup şirketlerimiz koordinasyonu ile 600 tona kadar ağırlıktaki tek parça yüklerin elleçlenmesini yapabilir noktaya geldik.

 

Limanlarınızın büyüklüğü bakımından kapasitesi hakkında bilgi verir misiniz? Limanlarınız büyük gemilerin girişine uygun mu? Ağırlayabildiğiniz en büyük gemi tonajı ne kadardır?

 

HOPAPORT 2150 metre uzunluğunda ana mendirek ve 470 metre uzunluğundaki tali mendirek sayesinde korunaklı liman olma özelliğine sahiptir. Karadeniz’in zaman zaman çılgın dalgaları olsa da 2.150 metre uzunluğundaki Mendirek HOPAPORT’u güvenli bir liman haline getirmiştir ve Liman bünyesinde bulunan bütün rıhtımlarda bir yılın 12 ayında 7/24 elleçleme yapılan ender bir liman olma özelliği kazandırmıştır. Uzun mendirek sayesinde gerekli güvenlik önlemleri alınarak her türlü limbo operasyonun HOPAPORT’ta rahatlıkla yapabilmektedir.

2018 ve 2019'da liman yatırımınız oldu mu? Varsa yatırım bedeli kapasitesi hakkında bilgi verir misiniz? 2020 yılı için beklentiniz nelerdir?

 

HOPAPORT olarak bizde proje bitmez. 2017 yılında 8.300 ton kapasiteli Çimento terminalimizi tamamladık ve 2018 yılında Ülkemizin önde gelen Çimento firmalarından biri olan Aşkale Çimento faaliyetine başlamıştır. Buna paralel 2019 yılında yapımı tamamlanan LPG terminalimizde gerekli tüm izinler alınmış ve HOPAPORT İhtisaslı Gümrükler listesine alınmıştır. 2020 yılında hedefimiz LPG terminalimizi faaliyete başlatmaktır.

 

Şirketin gündeminde şirket satın alma ya da ortaklık var mı?(Yurt içi ve dışında) Liman yatırımında karşılaştığınız sorunlar hakkında bilgi verir misiniz?

 

Bilindiği gibi HOPAPORT Ülkemizin iki güçlü Holding’i olan CİNER ve İMİKS gruplarının ortaklığı ile oluşturulan Park Denizcilik ve Hopa Liman İşletmeleri A.Ş. tarafından işletilmektedir. Şu an farklı bir ortaklık düşüncesi gündemimizde yoktur.

 

Sektörün yaşadığı başlıca sorunlar nelerdir? Sektör gündeminde son zamanlarda hangi konular yer alıyor?

 

Hopa Limanı daha önceki çalışmalar sonucunda ISO 9001 Kalite Yönetimi, ISO 14001 Çevre Yönetim sistemleri ve OHSAS 18001 İş Sağlığı Ve Güvenliği konusunda belgelendirilmiştir. Hopa Limanı'nın gerçekleştirdiği diğer bir hedefi green port (yeşil liman) olarak bilinen gemi ve liman operasyonlarından kaynaklanan çevresel etkilerin azaltılması yönünde idari ve teknik tedbirler alınarak idare tarafından belirlenen kriterlerin uygulanmasını sağlamış ve HOPAPORT Karadeniz Bölgesinde Yeşil Liman belgesini alan ilk liman olmuştur.

 

HOPAPORT olarak 2020 yılı çalışma projelerimizin başında Samsun-Sarp Demiryolu projesinin stratejik açıdan önemli bir parçası olan Hopa-Batum Demiryolu projesinde adım atabilmektir. Bu konuda Hopa TSO ile birlikte çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bizim açımızdan önemli gördüğümüz bir diğer proje de Kruvaziyer Gemilerinin HOPAPORT’a gelmelerini sağlamaktır. 2020’de Hopa TSO ile birlikte bu konuda çalışmalarımıza yeniden başlayacağımız bir yıl olacak.

 

arf

Yukarı